اختتامیه دهمین جشنواره انبه و یاسمین گل میناب برگزار شد

اختتامیه دهمین جشنواره انبه و یاسمین گل با حضور نماینده مردم بندرعباس، بندرخمیر، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب و جمعی از مسئولان در هتل صدف میناب برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز پنجشنبه ۲۹ شهریورماه در حاشیه برگزاری مراسم پایانی این جشنواره و بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی نمایانگر هنر و فرهنگ یک منطقه است و ترکیب جشنواره‌ انبه و یاسمین گل با نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و مشاغل خانگی، گردشگران را با جنبه‌های بیشتری از زندگی سنتی و فرهنگ بومی مردم میناب آشنا می‌کند.

او با اشاره به اینکه جشنواره‌ انبه و یاسمین گل به نوعی از گردشگری می‌پردازند که مبتنی بر استفاده پایدار از منابع طبیعی است، اظهار کرد: در این جشنواره گردشگران از نزدیک با شیوه‌های کشاورزی پایدار، حفاظت از منابع طبیعی آشنا شدند.

محسنی افزود: برگزاری این رویدادها باعث می‌شوند تا ارزش‌های فرهنگی و اقتصادی محلی به خوبی به نمایش گذاشته شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تاکید کرد: جشنواره‌های کشاورزی به جذب گردشگران به مناطق روستایی کمک کرده و درآمد حاصل از گردشگری را به اقتصاد این مناطق تزریق می‌کنند و حضور گردشگران در این مناطق باعث رونق کسب و کارهای محلی مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی می‌شود.

جشنواره انبه و یاسمین گل میناب به مدت سه روز از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ شهریورماه در بوستان ملت شهرستان میناب برپا شد.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403063001855
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha